Stosowanie depresatorów paliwa w polskich warunkach pogodowych – czy ma sens?

Depresator paliwa ma za zadanie zapobiegać wydzielaniu się parafiny w oleju napędowym, gdy na zewnątrz panują niskie temperatury. Zimy są obecnie mniej surowe, rośnie średnia roczna temperatur w Polsce. Wielu właścicieli aut zastanawia się zatem, czy stosowanie depresatorów do diesla ma sens.

Depresatory paliwa – czy warto je stosować?

Gdy w baku znajduje się paliwo gorszej jakości, już w przypadku temperatur w okolicach 0°C możemy zaobserwować wydzielanie się cząsteczek parafiny. Już wytrącone parafiny nie tak łatwo z kolei wyeliminować. Jeśli dojdzie do zablokowania filtra paliwa i unieruchomienia silnika, pozostaje nam odholowanie pojazdu do ciepłego pomieszczenia, ogrzania przewodów lub wymiana filtra. Pamiętajmy, że depresator należy zastosować jeszcze zanim dojdzie do wytrącenia się parafin, najlepszym momentem będzie czas, gdy utrzymują się jeszcze temperatury dodatnie.

W okresie zimowym dostępne jest paliwo o zmienionym składzie. Do jakiej jednak temperatury  paliwa zimowe zachowują optymalne parametry? Zależy to już od praktyk poszczególnych rafinerii produkujących paliwo, jak również od procedur dostawców. Dystrybutorzy nierzadko określają wartość temperatury, do której paliwo ma utrzymywać odpowiednie właściwości. Pamiętajmy jednak, że nie zawsze będzie to temperatura mętnienia. Zdarza się, że podana wartość odnosi się do temperatury, przy której może nastąpić zablokowanie zimnego filtra paliwa. Bez szczegółowej weryfikacji zwykle nie wiemy, jak tak naprawdę jest w przypadku paliwa tankowanego w danym momencie. Tankując warto zatem skorzystać z depresatora. Dodajmy zalecaną przed producenta i podaną na opakowaniu dawkę preparatu.

Jaki depresator wybrać?

Black Arrow Dieselskydd to preparat, który obecny jest na rynku od wielu już lat i wciąż cieszy się zaufaniem kierowców. Oparty na szwedzkiej recepturze produkt potrafi zabezpieczyć silnik do temp. nawet -39°C. Black Arrow Dieselskydd może być stosowany w przypadku wszystkich silników diesla i podzespołów w układzie paliwowym, bez względu na to czy dany pojazd posiada filtr DPF czy też nie.

Wysokiej klasy depresatory, podobnie jak inne produkty, takie jak dodatki do paliwa, płyn do chłodnicy czy płyn hamulcowy, znajdziemy w ofercie firmy Kemetyl.

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.