Przeprowadzka firmy – praktyczne porady

Celem każdej firmy jest nieustanny rozwój. Rozwój na każdej płaszczyźnie. Zwiększenie zatrudnienia, zwiększenie produkcji, stworzenie nowych działów na wszystko to musi być miejsce. Przychodzi więc w tej drodze moment, w którym dotychczasowe lokum przestaje już wystarczać. Gdy już uda się znaleźć lub wybudować nową siedzibę firmy, która ma zapewnić jej komfortowe warunku do funkcjonowania i rozwoju pozostaje tylko jeden problem. Firmę trzeba przewieźć do nowego miejsca. Jak to zorganizować i o czym pamiętać by ustrzec się niepotrzebnych problemów przy przeprowadzce?

Bezpieczny transport dokumentacji

Dokumentacja firmy nie zawsze jest istotna w procesie jej rozwoju. Zwykle są to bowiem dokumenty pracownicze lub księgowe, które z roku na rok piętrzą się w magazynach. Obowiązek ich utrzymywania nakłada jednak na firmę konieczność zapewnienia im stosownej przestrzeni gwarantującej bezpieczeństwo dokumentacji. Wśród dokumentów wytwarzanych przez firmę są również takie, które kryją firmowy know-how i technologię. O czym pamiętać podczas ich transportu? Przede wszystkim o tym by niczego nie zniszczyć i nie zgubić. Najlepszym rozwiązaniem będzie posortowanie dokumentacji i obwinięcie jej folią. Foli zapewnia pakunkom wodoodporność, a do tego sprawia, że żaden drobny dokument nie zostanie zagubiony. Trudno bowiem zgubić dokumenty obwinięte szczelnie folią. Pamiętajmy też o tym by przygotowanie dokumentacji do transportu zlecić tylko i wyłącznie osobom, które są upoważnione do jej przeglądania. Na koniec, dokumenty warto pakować w taki sposób, by od razu można było odtworzyć ich ułożenie w magazynie w nowym miejscu.

Logistyka transportu maszyn i urządzeń

Maszyny i urządzenia to te elementy majątku firmowego, które sprawią zapewne największe problemy w organizacji transportu. Zwykle są bowiem duże i ciężkie, a to rodzi potrzebę angażowania dodatkowych środków, by je przenieść na nowe miejsce. Warto zaplanować ten proces mając na uwadze to, że nie wszystko może pójść po naszej myśli, a instalacja ich w nowymi miejscu może się przeciągnąć. Z drugiej strony. Sztuką w tym procesie jest właśnie takie ułożenie poszczególnych etapów transportu maszyn i umówienie ekip montażowych, by urządzenia jak najszybciej ruszyły do pracy w nowej siedzibie. Każdej firmie, a szczególnie filmie produkcyjnej, zależy przecież na jak najszybszym powrocie do pełni procesów produkcyjnych. Zapewniają im bowiem one zyski, a każdy dzień bez produkcji przynosi straty.

Komunikacja z klientami

Przeprowadzka to proces niezwykle zajmujący. Niestety bardzo często zapomina się o tym by odpowiednio wcześniej poinformować o przeprowadzce klientów. Nie jest dobrze, gdy potencjalny klient, dzwoniąc do firmy w sprawie swojego zamówienia dowie się, że właśnie jest ona w trakcie przeprowadzki, a na realizację swojego zlecenia będzie musiał poczekać kilka dni. Komunikacja z klientami nie tylko uchroni firmę przed ewentualnymi problemami, ale również niesie ze sobą bardzo pozytywny wydźwięk wizerunkowy. Klienci, których poinformujemy wcześniej o przeprowadzce będą wiedzieć, że są dla nas ważni, skoro zależy nam na tym by otrzymali również od nas również taką informację. Warto zakomunikować termin przeprowadzki we wszystkich możliwych kanałach – na stronie www firmy, na profilach w mediach społecznościowych, w wizytówce w mapach Google, mailowo czy telefonicznie.

Zmiana adresu

Na koniec pamiętać trzeba także o tym by w porę zmienić adres firmy. W zależności od profilu firmy i jej specyfiki pracy można zrobić to w trakcie przeprowadzki jak i po jej ukończeniu. Bardzo niekorzystna dla wizerunku firmy będzie sytuacja, w której klienci widząc aktualną starą lokalizacje przyjeżdżać będą pod nieaktualny już przecież adres. To świetna droga do frustracji klientów i ich straty. Adres firmy powinniśmy zmienić we wszystkich powyżej wspomnianych już kanałach komunikacji z klientami, ale również na popularnych wizytówkach firmowych w sieci.

Autor: https://wave.info.pl/

5/5 - (1 vote)

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.