Jak wybrać najlepsze wizytówki do swojej firmy?

Współczesne wizytówki wyewoluowały z dawnych biletów wizytowych, na których pierwotnie umieszczano tylko imię i nazwisko. Obecnie można zwykle znaleźć na nich znacznie więcej informacji. Co dokładnie powinno się na nich umieścić? Na co jeszcze zwrócić uwagę przy wyborze?

Wydawać by się mogło, że to po prostu niewielki kartonik z kilkoma linijkami tekstu. Jednak na efekt końcowy, jakim jest profesjonalna i dobrze spełniająca swą rolę wizytówka składa się co najmniej kilka elementów. Podpowiadamy, jak przygotować najlepszy projekt!

Papier

To on przesądza o profesjonalnym charakterze wizytówki – lub jego braku, jeśli zostanie nieumiejętnie dobrany. Rodzaj wykorzystanego papieru ma też znaczenie praktyczne: powinien być odpowiednio wtrzymały, tak aby końcowy produkt nie uległ przedwcześnie zniszczeniu. Standardowym rozwiązaniem jest druk na matowym papierze kredowym o gramaturze co najmniej 350 g/m2. Dla wymagających dostępne są bardziej wyrafinowane opcje: papier tłoczony, uszlachetniany folią soft touch czy lakierem UV 3D lub pozłacany.

Format

Od niego zależy, co się zmieści na wizytówce. Najpopularniejszy format to prostokąt o wymiarach 50×90 mm. Takie wymiary zapewniają dość miejsca na najważniejsze informacje, a jednocześnie pozwalają zachować czytelność.

Prostokątne kartoniki niewiele większe od karty kredytowej to oczywiście nie jedyne dostępne rozwiązanie. Klienci mogą się zdecydować również m.in. na wizytówki kwadratowe, bigowane czy w formie wydłużonych prostokątów – tzw. metek. Możliwe jest również przygotowanie własnego, unikalnego projektu, jednak w przypadku zamówienia wizytówek o nietypowym kształcie będzie trzeba liczyć się z większymi kosztami.

Informacje

Są one sednem każdej wizytówki. To, jakie dane powinny się na niej znaleźć, będzie zależeć w dużej mierze od rodzaju prowadzonej działalności. Najczęściej poza imieniem i nazwiskiem oraz nazwą firmy umieszcza się jeszcze:

  • Nazwę zajmowanego stanowiska,
  • Telefon,
  • Adres e-mail,
  • Adres strony www,
  • Firmowy claim oraz logo.

W przypadku wizytówek jednostronnych logo umieszcza się zwykle na górze lub po lewej stronie. W przypadku wizytówek dwustronnych znajduje się ono najczęściej na rewersie.

Na idealną wizytówkę składa się wiele elementów. Na stronie https://chroma.pl/pl znajdziesz praktyczny konfigurator, za którego pomocą połączysz je w jedną całość, najlepiej odpowiadającą charakterowi prowadzonej przez Twoją firmę działalności.

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.