CStore – opinia i recenzja – kiedy warto skorzystać z tej platformy sprzedażowej?

Coraz więcej ludzi zaczyna swoją przygodę ze sprzedażą w Internecie. Powody są różne, niektórzy chcą uniezależnić się od pracy na etacie, inni chcą ominąć pośredników w dotarciu do klienta końcowego. Niezależnie od powodów e-commerce to branża, która rozwija się bardzo dynamicznie. Coraz więcej klientów zaczyna kupować w Internecie, od produktów spożywczych po sprzęt AGD i RTV. Jednak do otwarcia sklepu trzeba się odpowiednio przygotować. Najważniejsze to oczywiście sama strona sklepu, która jest także jego silnikiem. Pomysłów, na czym oprzeć swój sklep jest sporo, jednym z nich jest platforma sprzedażowa CStore. Opinie, które będą najrzetelniej o niej świadczyć, to po prostu odnoszące sukces sklepy na niej oparte. W tym artykule przyjrzymy się, czym jest ta platforma, kto powinien się nią zainteresować i jakie ma opinie wśród swoich klientów.

Co to platforma sprzedażowa CStore?

Każdy sklep internetowy musi mieć swoją stronę internetową. Jednak taka witryna pełni funkcję nie tylko zakupową. Jest to tak naprawdę podstawa sklepu. To przy jej pomocy realizowane są wszystkie zamówienia, wystawiane faktury, prowadzony kontakt z klientami. Jest to pewnego rodzaju centrum zarządzania sklepem. Dlatego musi ono pozwalać na sprawne kontrolowanie wszystkich procesów. Taką witrynę można napisać od zera, jak i wykorzystując tak zwane oprogramowanie open-source. Dziś jednak skupimy się na platformie sprzedażowej w modelu SaaS, jaką jest CStore. Od dwóch pozostałych sposobów różni się przede wszystkim tym, że nie wymaga tak dużej inwestycji czasowej i finansowej. Platformy sprzedażowe charakteryzują się tym, że można zakładać sklep w oparciu o nie niemal z marszu.

Sklep dropshipping, czy platforma B2B?

To co charakteryzuje CStore to możliwość działania zarówno w sprzedaży detalicznej i hurtowej. W przypadku sprzedaży dla klienta końcowego możliwe jest działanie w oparciu o model tradycyjny, jak i dropshipping. Ten pierwszy to porostu opcja dla tych, którzy mają własne towary oraz magazyn i szukają platformy, na podstawie której mogą założyć sklep internetowy. Dropshipping to natomiast model z wyjątkowo niskim progiem wejścia. Nie trzeba mieć swojego asortymentu ani magazynu. Całym procesem logistycznym zajmuje się hurtownia. To ona komplementuje zamówienie, bo towary znajdują się właśnie w jej magazynie, ona zajmuje się pakowaniem, jak i wysyłką towarów. W przypadku dropshippingu koniecznie jest zintegrowanie hurtowni ze swoim sklepem. CStore znacznie ułatwia ten proces. Daje ono gotową listę, jeśli chodzi o hurtownie. Nie trzeba szukać ich na własną rękę i zastanawiać się, czy z daną hurtownią możliwa jest współpraca. Bardzo ułatwia to przygotowanie sklepu.

Jednak jak wspomnieliśmy na początku tego akapitu, CStore to także sprzedaż B2B. Mowa tu zarówno o handlu hurtowym, jak i o platformie do sprzedaży np. maszyn czy urządzeń. Bo mimo, ze taka sprzedaż to przeważnie właśnie sprzedaż do klienta biznesowego, to nie jest ona pod względem ilości, hurtową.

Automatyzacja procesów to główne zadanie jakie stawia się przed platformą sprzedażową. Ma ona sprawiać, że sprzedaż będzie przebiegała sprawnie i angażowała jak najmniej zasobów. W tym aspekcie CStore prezentuje się bardzo dobrze. Możliwe jest automatycznie wysyłanie maili o stanie zamówienia do klientów, jak i samych dokumentów sprzedażowa. Integracja ze stanami magazynowymi pozwala kontrolować ilość zapasów. Połączenie z kurierami sprawie, że zlecenie przesyłki wymaga znacznie mniej czasu, a klient może na bieżąco monitorować jej przebieg. Połączenie z Allegro czy Ebay pozwala poszerzyć kanały sprzedaży. W przypadku wersji B2B możliwe jest również połączenie systemu z programami księgowymi i magazynowymi. Wszystko to wpływa na to, że można więcej czasu poświęcić samemu rozwojowi sklepu.

CStore – dla kogo ta platforma?

Odbiorcami tej platformy tak naprawdę może być każdy, kto chce handlować w Internecie. Sprawdzi się u kogoś, kto po prostu chce przetestować swój pomysł na sprzedaż, szczególnie jeśli mowa o modelu dropshippingowym. Drobni producenci rękodzieła, którzy nie planują zbyt bogatej oferty produktowej znajdą tu rozwiązania dla siebie. Jak i duzi producenci, którzy chcą ominąć pośredników i sprzedawać swój szeroki asortyment do klienta końcowego. Jednak również wszyscy ci, którzy mają zamiar skupić się na sprzedaży do klienta biznesowego, będą mogli wykorzystać potencjał tej platformy. Jest to więc stosunkowo uniwersalne rozwiązanie, choć na pewno szczególnie chętnie przyjrzą się mu drobni przedsiębiorcy ze względu na to, że koszty miesięczne są niezwykle niskie.

CStore – opinie użytkowników

Najlepszym sposobem na sprawdzenie, czy jest to platforma godna uwagi, jest przyjrzenie się sklepom, które działają w oparciu o nią. W przypadku CStore jest to bardzo duży przekrój, zarówno jeśli chodzi o branżę, jak i model działania. Przykładem modelu B2B jest IVE Textile Recycling, które działa w branży recyklingu tekstyliów. Szeroki teren geograficzny, na którym operuje, jak i model, który nie jest klasyczną sprzedażą pokazuje, że jest to platforma, która sprawdzi się w różnych działaniach. Oczywiście, jeśli chodzi o sprzedaż detaliczną, są sklepy, które używając CStore odniosły w swoje branży sukces. Przykładem jest sprzedawca opon bieżnikowanych Plusgum.

CStore – podsumowanie

Platforma ta więc sprawdzi się w różnego rodzaju przedsięwzięciach. Od jednoproduktowych sklepów po takie zawierające setki tysięcy produktów i handlujące z klientem biznesowym.  Nie można jednak zapominać, że dobra platforma to tylko jeden z elementów sprawnie działającego sklepu. Nie wystarczy do osiągniecia sukcesu, oprócz niej potrzebny jest po prostu dobry biznesplan i jego sprawna realizacja.

Więcej informacji o CStore znajdziesz na stronie www.CStore.pl

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.