Jak technologia wspiera rozwój sprzedaży? Case study systemu CRM

Rozwój technologiczny w dużej mierze zmienił branżę handlową. Z jednej strony internet umożliwił Klientom dokonywanie zakupów o każdej porze dnia i nocy, bez potrzeby wychodzenia z domu, z drugiej otworzył szerokie możliwości w zakresie promocji i rozwoju biznesu grupie przedsiębiorców. W jaki sposób wykorzystanie narzędzi technologicznych może usprawnić proces sprzedaży? Sprawdzamy.

Według raportu “Perspektywy rozwoju rynku e-commerce w Polsce”, przeprowadzonego na zlecenie PwC, wartość brutto rodzimej branży handlu elektronicznego w 2026 roku wyniesie 162 mld zł. Pandemia koronawirusa – wbrew pierwszym prognozom – nie wpłynęła na spadek zainteresowania zakupami online. Wręcz przeciwnie, zwiększyła się grupa konsumentów korzystających z internetowej formy zakupów. Jak utrzymać taką tendencję? Wdrażając narzędzia usprawniające proces customer relationship management.

Autonomizacja obsługi klienta

Zarządzanie relacjami z klientami (ang. customer relationship management) to strategia biznesowa, której celem jest budowa lojalności wobec marki z wykorzystaniem najnowszych rozwiązań technologicznych, w tym m.in. technik przetwarzania informacji. Wdrożenie w przedsiębiorstwie kultury biznesowej, ukierunkowanej na potrzeby klienta to rozwiązanie konieczne do osiągnięcia przewagi konkurencyjnej i zwiększenia wypracowanych zysków. Jak wykorzystać oprogramowanie CRM do realizacji powyższych celów? Jakie funkcjonalności systemu mogą okazać się przydatne w tym zakresie?

Baza informacyjna – rola integracji

Każde przedsiębiorstwo, szczególnie z branży handlowej, korzysta z szeregu programów i aplikacji, usprawniających proces sprzedaży. Systemy mailingowe, finansowe, transakcyjne, księgowe, logistyczne – jest ich całe mnóstwo. Integracja wykorzystywanych programów z systemem CRM sprawi, że narzędzie będzie funkcjonowało jako baza – każda aktywność z wykorzystaniem aplikacji będzie monitorowana a zgromadzone dane magazynowane w jednym miejscu.

Sprawne raportowanie

Dokumentacja odgrywa bardzo ważną rolę w każdej firmie. Archiwizacja formalności jest niezbędna do tworzenia podsumowań, analiz, raportów czy zestawień. Programy usprawniające proces zarządzania relacjami z klientami, w tym m.in. System CRM ESTI, umożliwiają ich sprawne generowanie. Pracownicy różnego szczebla samodzielnie mogą pobrać niezbędne raporty, co znacznie usprawnia pracę.

Monitoring klientów

Zgromadzone dane można również wykorzystać do segmentacji klientów. Oprogramowanie CRM zapewnia dostęp do obecnych klientów, jak i potencjalnych grup odbiorców – każda próba nawiązania kontaktu jest dokumentowana w systemie. Dodatkowo, możliwość personalizacji interfejsu i udostępnienia poszczególnych modułów określonym grupom pracowników usprawnia pracę zespołu.

Rate this post

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.