Jak nie stracić formy jesienią?

Przez ostatnie miesiące wiele osób zmieniło swoje dotychczasowe nawyki. Duży nacisk położyliśmy między innymi na rozmaite aktywności, które pomagają nam utrzymać formę, świetny wygląd i dobre samopoczucie. Również teraz nie warto zrezygnować z tych pozytywnych zachowań.

Jesień to dobry moment na połączenie aktywności w domu z treningami i wysiłkiem na świeżym powietrzu. Wiele z nich nie wymaga nawet żadnych specjalnych przygotowań, wystarczą jedynie chęci i odrobina wolnego czasu, aby zadbać o siebie w swój własny ulubiony sposób.

Trening bez wychodzenia z domu

Trening nie musi się kojarzyć jedynie z wyjściem na siłownię lub zajęcia fitness. Wiele ćwiczeń możemy wykonywać w domu. Najlepiej zacząć od tych najprostszych, które nie wymagają użycia dodatkowych sprzętów. Na początek wybierzmy ćwiczenia z obciążeniem własnego ciała lub niewielkim ciężarem, np. w postaci butelek wody. Taki trening powinien być też optymalnie zaplanowany – nie możemy zapomnieć o rozgrzewce, która aktywuje mięśnie i stawy do wysiłku, a po całym treningu – powinniśmy mieć czas na rozciąganie, aby nasz organizm mógł nieco odpocząć i miał czas uspokoić się po wysiłku.

Jeśli dopiero zaczynamy przygodę z jakimikolwiek treningami, wybierzmy te dla początkujących – nie obciążają one stawów i są najbardziej bezpieczne do wykonania bez kontroli doświadczonego trenera. Jeśli natomiast treningi są już stałym elementem codzienności, możemy zdecydować się na bardziej zaawansowane ćwiczenia w szybkim tempie, jak np. cardio czy HIIT. Do tego typu treningów przyda się jedynie odzież sportowa, ręcznik, woda i dobry nastrój.

Jesienne aktywności na powietrzu

Trening w domu jest idealnym rozwiązaniem, gdy pogoda za oknem nie zachęca do outdoorowych aktywności lub gdy nie chcemy tracić czasu na dojazd do klubu fitness. Ale jeśli tylko mamy taką możliwość, wybierzmy sport na powietrzu, dzięki której maksymalnie wykorzystamy ostatnie ciepłe promienie słońca, a tym samym zadbamy o prawidłowy poziom witaminy D oraz o wzmocnienie odporności, która przyda nam się w czasie nadchodzących chłodnych miesięcy. W kwestii aktywności na powietrzu też mamy wiele możliwości – od spacerów, przez bieganie, jazdę na rowerze, deskorolce lub na rolkach, aż po wspinaczkę czy trekking, czyli coś dla miłośników bardziej ekstremalnych przygód. W większości przypadków potrzebna będzie nam odpowiednia odzież i sprzęt, który można znaleźć w sklepach Kaufland.

Domowe porządki

Jeśli do tej pory sport nie był naszym ulubionym sposobem na spędzanie wolnego czasu, wcale nie oznacza to, że musimy rezygnować ze starań o zdrowie i piękną sylwetkę. Świetnym sposobem na wysiłek fizyczny i spalanie zbędnych kalorii są porządki w domu lub w ogrodzie. Nawet nie zdajemy sobie sprawy, jak wymagające mogą być codzienne obowiązki, jak choćby mycie podłóg, okien, koszenie trawy lub przesadzanie roślin. W ten prosty sposób nie tylko oczyścimy i uporządkujemy przestrzeń wokół nas, ale też zaserwujemy organizmowi porządną porcję wysiłku, która z powodzeniem może zastąpić wyjście na siłownię, jazdę na rowerze czy bieganie w parku. Co ważne, takie domowe porządki możemy zorganizować w każdej chwili, wystarczy sięgnąć jedynie po akcesoria do sprzątania lub ogrodnicze i możemy brać się do pracy.

Jesienny klimat może sprzyjać aktywnościom, które korzystnie wpływają na nasze zdrowie i samopoczucie. Wystarczy tylko znaleźć czas, chęć i siłę do działania. Dbanie o siebie to wspaniały rytuał, który powinien na stałe wpisać się w naszą codzienność i w którym warto wytrwać niezależnie od pory roku!

Rate this post

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.