Części motocykla, które trzeba sprawdzić przed nowym sezonem

Kiedy po zimie przychodzą cieplejsze dni, a przynajmniej temperatura nie pozwala na częściowe oblodzenia dróg, na ulicach widać więcej jednośladów. Czasami w sezonie zimowym również możemy zauważyć kierowców motocykli. Ważne, aby nasze części wtedy nie miały dużego kontaktu z wilgocią i były w dobrym stanie. Podnosi to nasze bezpieczeństwo, ale również osób postronnych. Ważne zatem, aby części motocykla były w należytym stanie przed rozpoczęciem jakiejkolwiek podróży.

Jakie części motocykla wymagają szczególnej obserwacji przed sezonem?

Jeżeli nasz motocykl sprawnie odpala po ostatnim sezonie i nie pokazuje żadnych objawów nieprawidłowości, to musimy się skupić na częściach, które odpowiadają za hamowanie. Nasz układ hamulcowy musi być sprawny w stu procentach, tego nie trzeba tłumaczyć. Opony również się do niego zaliczają. Ogumienie, które jest już wyjeżdżone może wydłużyć drogę hamowania albo doprowadzić do poślizgu. Ważne też, aby po wymianie opon na nowe, nie przesadzać z dynamiką jazdy. Nowe ogumienie jest zauważalnie śliskie i wymaga dotarcia zanim będziemy mogli w pełni korzystać z ich możliwości jezdnych. Jeżeli opony są w porządku, to powinniśmy skupić się na układzie hamulcowym. Jak go sprawdzić? Na przykład podczas jazdy. Musimy jednak pamiętać o osiąganiu bezpiecznych prędkości przed hamowaniem. Ten test ma na celu sprawdzić, czy wszystkie mechanizmy hamowania zostały uszkodzone przez złe warunki pogodowe w poprzednim sezonie. Powinniśmy postawić na dobrze dobrane części, które wraz z pomocą specjalistów możecie znaleźć w sklepie ABC Motoru. Ważne części motocykla, to również elektryka, która powinna zostać sprawdzona. Części elektryczne odpowiadają też często za wspomaganie hamowania, kierowania i podawania informacji na liczniku motocykla.

Gdzie wymieniać części motocykla, które wyglądają na zużyte?

Motocykl to pojazd, który osiąga wysokie prędkości i ważne jest, aby jego wszystkie części były sprawne. Polecamy zatem, aby przed rozpoczęciem sezonu udać się do warsztatu w celu przeglądu i ewentualnej wymianie części. Wymiana oleju w motocyklu wydaję się dużo prostsza niż w samochodzie, ale przez to nie powinno się zapominać, że zużyty olej powinien być składowany w miejscu dla niego odpowiednim. Stary olej nie może również zanieczyszczać środowiska, a w najgorszym przypadku dostać się do naturalnego podłoża ziemi. Za skażenie terenu starym olejem jesteśmy karani bardzo wysokimi mandatami.

Motocykl nie odpala – jakie części motocykla mogą być powodem?

Trudno jednoznacznie odpowiedzieć, co nie działa, kiedy motocykl nie odpala. Za start silnika w motocyklu odpowiada wiele części jak np. Cewka zapłonowa, świece czy alternator do motocykla. Jeżeli posiadamy profesjonalne narzędzia i powierzchnię do serwisowania jednośladu, to możemy sami przeprowadzić naprawę. W innym przypadku polecamy udać się do warsztatu motocyklowego. Nie powinniśmy zatem bez większego doświadczenia dokonywać napraw w naszym motocyklu, co może spowodować jeszcze większe uszkodzenia. Części motocykla są bardzo ciasno spasowane i wymagają odpowiedniej wiedzy przy demontażu jak i montażu. Początkujący mechanik mógłby doprowadzić do różnych spięć w elektryce, które mogłyby zagrozić jego życiu, a w najlepszym przypadku uszkodzić jedynie układ elektryczny motocykla. Najczęściej po samodzielnych próbach napraw większa jest jedynie faktura u mechanika.

Motocykl to szybki pojazd, ale powinniśmy pamiętać o bezpieczeństwie naszym jak i osób postronnych. Co roku są nowe zmiany w przepisach, o których warto wiedzieć, aby uniknąć kar. Oprócz części motocykla stricte z nim związanych, powinniśmy pamiętać o odpowiednim ubiorze. Nie polecamy podróży jednośladem w ciuchach dziennych, które przy ewentualnej kolizji mogą prowadzić do poważnych uszkodzeń kończyn. Przypominamy również ponownie, aby wszelkie naprawy naszego jednośladu przeprowadzać pod okiem doświadczonej osoby lub po prostu zlecić naprawę w warsztacie do tego przeznaczonym.

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.