Wyposażenie lokalu gastronomicznego – w co zainwestować?

Urządzanie lokalu gastronomicznego warto zacząć od dokładnego planu. Najpierw należy określić zapotrzebowanie, spisać niezbędne rzeczy, wydzielić poszczególne strefy, a następnie zacząć kompletować pełne wyposażenie restauracji. To duża inwestycja, ale dobry plan sprawi, że wszystko przebiegnie sprawnie.

Warto inwestować przede wszystkim w solidnie wykonane, funkcjonalne i dopasowane do charakteru lokalu urządzenia oraz sprzęty. Ich lista zależy od wielkości i rodzaju lokalu – inne wymagania dotyczą restauracji, baru czy stołówki.

Wyposażenie profesjonalnej kuchni kosztuje, dlatego warto też rozważyć opcję leasingu albo wynajmu długoterminowego. Poniżej garść praktycznych wskazówek, jak kompletować wyposażenie restauracji, stołówki czy baru. To kluczowe, aby personel mógł szybko i sprawnie gotować – komfort pracy ma w tym przypadku ogromne znaczenie.

Funkcjonalność i solidne wykonanie

Funkcjonalnie urządzony lokal to gwarancja komfortowej pracy, a stąd już niewielki krok do sukcesu – jeśli jedzenie się obroni. Warto zatem skonsultować własne pomysły z projektantem wnętrz, aby doradził, czy na pewno mamy wszystko, co będzie niezbędne już na początku działalności. Piec czy szafy chłodnicze są oczywiste, ale potrzebne będą także pojemniki termoizolacyjne, witryna chłodnicza, szatkownica itd.

Podstawowe wyposażenie lokalu gastronomicznego

W lokalu na pewno trzeba idealnie rozplanować oświetlenie, a także wybrać stylowe i dobrej jakości meble, urządzić bar, ale przede wszystkim skompletować niezbędne wyposażenie restauracji. Będzie to długa lista, ale pamiętaj, że nie musisz wszystkiego kupować od razu – część sprzętu można z czasem dokupić.

Musi ono obejmować m.in. piec, zmywarkę, urządzenia chłodzące), akcesoria podtrzymujące ciepło (jak pojemniki termoizolacyjne, lampy owadobójcze itd.), a także akcesoria służące do prezentacji oraz zapewnienia higieny. Rozplanowanie urządzeń i akcesoriów zależy od wielkości i charakteru lokalu, rodzaju kuchni oraz liczby pracowników i stanowisk kuchennych.

Gadżety marketingowe również pełnią ważną rolę, dlatego warto zainwestować również w takie produkty – będą one czytelnie i atrakcyjnie prezentować ofertę – atrakcyjna karta menu to podstawa, przyda się też tablica kredowa czy witryny stojaki na wino.

Warto też pamiętać o akcesoriach ochronnych, które aktualnie są niezbędne – jak płyny do dezynfekcji dłoni oraz powierzchni.

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.