Sztuczna inteligencja jako wsparcie w procesie sprzedaży

Postęp technologii sprawił, że dostępnych stało się wiele praktycznych narzędzi wspierających sprzedaż. Coraz więcej firm wykorzystuje sztuczną inteligencję. Składają się na nią rozmaite technologie typu visual search, chatbot, voice search, remarketing AI i wiele więcej. Sztuczna inteligencja poprawia sprzedaż i zwiększa zadowolenie klienta w wielu obszarach. Widać to wyraźnie w e-commerce. Firmy wykorzystujące sztuczną inteligencję w prowadzeniu działalności online odnotowują wyraźny wzrost zysków. Inwestycja zwraca się bardzo szybko, więc warto zainteresować się tym tematem.

W jaki sposób można wykorzystać sztuczną inteligencję do poprawienia sprzedaży?

Wirtualni asystenci sprawdzają się idealnie w przypadku e-commerce. Klienci mają wiele zapytań, które często się powtarzają. Do udzielania odpowiedzi nie trzeba angażować pracowników. Świetnie sprawdza się w tej roli sztuczna inteligencja, czyli wirtualny asystent. Dla klientów niezwykle ważne jest to, aby jak najszybciej zostać obsłużonym i uzyskać wyczerpujące informacje. Im będzie szybciej i łatwiej, tym lepiej. Klienci z pewnością to docenią.

Sztuczna inteligencja rewelacyjnie sprawdza się w przypadku działań serwisowych. Może przyjmować reklamację, udzielać informacje o klientach i ich zakupach. Zaawansowane chatboty potrafią udzielać precyzyjne wskazówek i prowadzić bardziej skomplikowaną konwersację. Uczą się zachowań użytkowników i wyszukują najlepsze warianty pomocy. Sztuczna inteligencja nadaje się jako narzędzie do zapewnienia obsługi posprzedażowej. Cały proces zostaje zautomatyzowany. Znika też bariera językowa.

Sztuczna inteligencja zapewnia wiele możliwości

W przypadku sztucznej inteligencji możliwe staje się przyśpieszenie rozwiązywania problemów zgłaszanych przez klientów. Trudno mówić o błyskawicznej reakcji serwisu przy ograniczonej liczbie pracowników. Zmienia się to jednak dzięki zastosowaniu innowacyjnych rozwiązań technologicznych. W przypadku chatbotów można mówić o dostępności przez całą dobę, przez 7 dni w tygodniu. Reagują one natychmiast na zapytanie klienta i nie ograniczają się wyłącznie do prostych czynności. Wystarczy je odpowiednio zaprogramować, aby poradziły sobie także z bardziej skomplikowanymi zadaniami. Sztuczna inteligencja pozwala na wykorzystywanie spersonalizowanych informacji o klientach. Wszystkie dane są gromadzone i wykorzystywane w czasie rzeczywistym. Można wobec tego liczyć na poprawienie doświadczeń użytkowników.

Wystarczy że chatbot zbierze informacje o użytkowniku witryny, aby wyświetlić mu sugestie najbardziej odpowiadające jego działaniom na witrynie. Może to dotyczyć przykładowo rekomendacji produktów podobnych do tych, które były ostatnio przeglądane. Obecnie użytkownicy bardzo często korzystają z wyszukiwania głosowego które przyspiesza znajdowanie produktów. Stanowi to spore udogodnienie, zmniejsza ryzyko popełnienia błędu podczas ręcznego podawania nazwy. Zaangażowanie użytkowników można zwiększyć także dzięki technologii AR, to samo dotyczy konwersji i sprzedaży.

Rate this post

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.