Jak zaskoczyć klientów, personalizując reklamy?

Standardowe działania marketingowe w Internecie okazują się dzisiaj coraz mniej skuteczne. Chcąc przyciągnąć klienta, warto dzisiaj postawić na reklamę spersonalizowaną, która będzie skierowana bezpośrednio do niego i zaskoczy go, odpowiadając na jego indywidualne potrzeby. W stworzeniu takiej kampanii pomocna jest tzw. automatyzacja marketingu. Sprawdź, na czym polega i dlaczego jest obecnie niezastąpionym narzędziem do zwiększania sprzedaży w e-commerce.

Reklama spersonalizowana – dlaczego skutecznie przyciąga klientów?

Reklamy spersonalizowane to nic innego jak treści marketingowe, które są skierowane do konkretnego odbiorcy lub grupy użytkowników o określonym profilu.

Standardowo przekaz reklamowy jest kierowany do bardzo szerokiego grona odbiorców o nieznanych potrzebach, dlatego budzi zainteresowanie wyłącznie niewielkiej jego części i przez to jest mało efektywny. Przykładowo, jeśli umieścimy na ogólnym portalu reklamę rowerów, zainteresują się nią wyłącznie osoby planujące zakup takiego sprzętu, a więc w istocie ułamek czytelników witryny. Koszt takiej reklamy będzie wysoki, a niekoniecznie przełoży się na zadowalające wyniki sprzedażowe.

Znacznie lepiej więc wyświetlać reklamę tylko tym użytkownikom, którzy faktycznie poszukują rowerów. Wówczas można liczyć na większą efektywność promocji, przy znacznie mniejszym zaangażowaniu finansowym.

Pytanie, jak znaleźć takich użytkowników i jak rozpoznać ich potrzeby? I w jaki sposób dotrzeć do nich z przekazem reklamowym? Służy do tego właśnie automatyzacja marketingu.

Na czym polega automatyzacja marketingu?

Chcąc stworzyć skuteczną reklamę spersonalizowaną, należy najpierw wytypować jej odbiorców, a więc osoby o konkretnych potrzebach lub cechach. W Internecie można to zrobić wyłącznie poprzez zebranie danych na temat użytkowników. Służą do tego nowoczesne systemy informatyczne (wykorzystujące sztuczną inteligencję i Machine Learning), które analizują zachowania internautów w sieci i gromadzą na ich temat informacje dotyczące np. odwiedzanych przez nich stron, dokonywanych transakcji, czy innych aktywności. Na tej podstawie można zbudować profil klienta (określić jego płeć, wiek, zainteresowania itp.) i stworzyć reklamę dostosowaną idealnie do niego. Odbywa się to w sposób zautomatyzowany, dlatego nazywa się automatyzacją marketingu.

Automatyzacja marketingu sprawdza się nie tylko do pozyskiwania nowych klientów, ale również do utrzymania tych stałych. To właśnie osoby, które przynajmniej raz dokonały zakupu, są najlepszymi klientami, bo generują największe obroty w biznesie online. W tym przypadku automatyzacja pomaga nie tylko lepiej rozpoznać ich potrzeby, ale także znaleźć najskuteczniejsze formy przekazu reklamowego. Mogą nim być m.in:

  • retargeting – np. wyświetlanie reklam produktu, który był oglądany przez użytkownika, lecz nie został dodany do koszyka,
  • mailing – np. z ofertą wyjątkowego rabatu pod warunkiem dokonania zamówienia w określonym dniu,
  • personalizowane reklamy w social mediach – np. informujące o najnowszych promocjach w sklepie.

Reklama spersonalizowana skierowana do stałych klientów pomaga budować ich lojalność, która przekłada się na zwiększenie częstotliwości dokonywania zakupów, a więc także na wzrost sprzedaży.

Sprzedawaj więcej dzięki reklamie spersonalizowanej!

Spersonalizowane reklamy budzą największe zainteresowanie klientów i co ważne, pomagają precyzyjnie dotrzeć z przekazem reklamowym do odbiorców na różnych etapach lejka sprzedażowego. Można je zatem wykorzystać do pozyskiwania nowych leadów, budowania lojalności stałych klientów, a nawet ratowania porzuconych koszyków. Do opracowania takiej kampanii reklamowej niezbędne są jednak odpowiednie narzędzia, a więc automatyzacja marketingu. Jest to obecnie najskuteczniejszy i najefektywniejszy sposób na zwiększenie sprzedaży w Internecie, dlatego korzystają z niego największe marki.

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.