Jak prowadzić angażujący profil na Facebooku? 3 praktyczne porady

2 miliardy aktywnych użytkowników dziennie, 4 miliony polubień i 400 nowych użytkowników każdej minuty – Facebook pozostaje niekwestionowanym liderem wśród popularnych portali społecznościowych. Jeśli tylko dowiesz się, jak sprytnie prowadzić profil twojej firmy, możesz zyskać niebagatelną przewagę nad konkurencją. Niestety, algorytmy serwisu nie ułatwiają zadania – w tym przypadku liczą się pieniądze, nic więc dziwnego, że właściciele fanpage’y są zachęcani do kupowania płatnych kampanii reklamowych. Można jednak jeszcze inaczej. Dowiedz się, jak prowadzić profil, by osiągnąć konkretne efekty.

W prowadzeniu profilu na Facebooku liczy się systematyczność. Jeden post dziennie lub co dwa dni to absolutne minimum. Sprawdzaj w statystykach, o jakich godzinach i na jaki typ treści reagują twoi odbiorcy.

Kup like na FB

Polubienia możesz zdobywać w naturalny sposób (to tzw. polubienia organiczne), na drodze płatnych kampanii lub korzystając z oferowanej przez niektóre firmy usługi typu kup like na FB. Czy ta ostatnia opcja jest bezpieczna i zgodna z prawem? Tak, na ten moment nie ma przeciwwskazań, by z niej korzystać. Oczywiście,  promocja w social mediach nie może bazować wyłącznie na tego typu bonusie. To jednak przydatna koncepcja, kiedy dopiero startujesz z fanpagem i chcesz sprawić, by wydawał się bardziej atrakcyjny.

Jakie są zalety takiego rozwiązania poza samymi polubieniami? Udowodniono, że użytkownicy chętniej dają polubienia zdjęciom czy profilom, które już mają swoich fanów. Budujesz w ten sposób reputację i podstawę pod zainteresowanie.

Twórz angażujące posty

Na nic jednak zdadzą się same polubienia, jeśli treści publikowane na profilu nie będą ciekawe. Algorytmy Facebooka skonstruowane są w taki sposób, by promować atrakcyjne dla odbiorców treści. Atrakcyjne zaś oznacza: angażujące. Najcenniejsze są posty rozpoczynające dyskusje. Warto wykorzystać trend, zadając fanom pytania, oferując różnego typu konkursy i zachęcając ich do interakcji. Co ważne: nie ma tu jednej recepty na sukces – wszystko zależy od branży, w której działasz.

Przygotuj wideo i live

Już od dłuższego czasu Facebook próbuje konkurować z platformami dającymi możliwość odtwarzania filmów – przede wszystkim z popularnym YouTubem. Jeśli więc chcesz, by algorytmy były po twojej stronie, format wideo to z pewnością dobry kierunek. Dbaj o wysoką jakość publikowanego przekazu. Umieszczaj filmy na tablicy, ale także w relacjach na żywo.

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.