Jaka powinna być strona internetowa sklepu? 3 rzeczy, bez których odbiorca szybko opuści witrynę

Wyobraź sobie, że ktoś po raz pierwszy odwiedza Twoją stronę internetową. Trafił na nią, bo szuka oferowanych przez Ciebie produktów. Firm proponujących asortyment podobny do Twojego działa bardzo wiele zarówno w sieci, jak i stacjonarnie. Musisz więc zadbać o wiele kwestii, aby przekonać daną osobę do wyboru swojej oferty. Co decyduje o tym, że konsumenci przelewają pieniądze za produkty lub usługi na Twoje konto bankowe, a nie konkurenta? Między innymi  kondycja strony internetowej. Jaka więc powinna być witryna firmy? Przeczytaj artykuł i sprawdź!

Design strony, który pozwala na intuicyjną podróż

Twoja strona powinna być intuicyjna w obsłudze. Osoba, która ją odwiedza, nie może się zastanawiać, gdzie kliknąć, aby znaleźć interesujące ją informacje. Dlatego układ witryny, treści, grafik i fotografii musi być przejrzysty. Nie może blokować kolejnych kroków użytkownika i wywoływać u niego frustracji związanej z tym, że odwiedzając kolejne zakładki, jedynie stracił czas, bo ich nazwy okazały się mylące.

Jeśli klient zgubi się, wędrując po stronie i nie znajdzie odpowiedzi na pytanie, dlaczego powinien wybrać produkt Twojej firmy, możliwe, że szybko opuści witrynę. Dodatkowo porzuci ją z poczuciem niezaspokojenia swoich potrzeb, prawdopodobnie wybierze artykuł konkurencji i już do Ciebie nie wróci.

Na intuicyjnej stronie użytkownik nie zadaje pytań typu: gdzie znajdę informację o sposobie dostawy i jej cenie? Jak wrócić na stronę główną? Do której kategorii przyporządkowano konkretny produkt? Bez względu na to, gdzie w danym momencie znajduje się osoba, powinien wiedzieć, jak dotrzeć do innego interesującego go miejsca w witrynie.

Treści, które przekonują do zakupu

Konsumenci mogą być zainteresowani danymi produktami lub usługami, jednak nie wiedzieć jeszcze, która z firm zapewni im najlepsze artykuły. W związku z tym szukają wiarygodnych informacji o markach i tym, co one oferują. Wówczas nie ograniczają się do obejrzenia zdjęć przedstawiających dany produkt. Poświęcają uwagę tekstom, które go opisują. Dlatego treści są tak ważne podczas tworzenia strony internetowej. To z nich między innymi czytelnik wnioskuje, czy konkretna marka będzie dobrym wyborem.

Gdy użytkownik trafia na Twoją witrynę, masz niewiele czasu, by go przekonać do pozostania. Jeśli niczego nie zrozumie z podanych informacji lub zetknie ze ścianą tekstu, prawdopodobnie opuści stronę i przejdzie do bardziej przekonującej konkurencji.

Tworząc treści, pamiętaj, że Twój potencjalny klient nie przyswaja ich w identyczny sposób jak tych przedstawionych na papierze. Nie czyta, ale raczej skanuje wzrokiem. W treści zagłębia się wtedy, gdy konkretny temat bardzo go intryguje i nie znalazł gdzie indziej danych informacji.

W tekstach przeznaczonych na stronę firmy przedstaw korzyści, które osiągnie klient po skorzystaniu z oferty. Na przykład jeśli proponujesz produkty spożywcze dla osób dbających o linię, napisz, że dany produkt ma jedynie 20 kcal, więc można go jeść do syta, nie martwiąc się o swoją figurę.

Pamiętaj, by treści były nie tylko perswazyjne, lecz także zawierały słowa kluczowe, czyli wpisywane przez użytkowników w Google podczas poszukiwania artykułów.

Dane użytkowników, które są całkowicie bezpieczne

Na nieintuicyjnej w obsłudze i pozbawionej przekonujących treści stronie użytkownik pozostanie być może pół minuty. Jeśli jednak nie zadbasz o bezpieczeństwo danych w witrynie, odwiedzający zapewne odejdzie z niej po upływie kilku sekund. Strona internetowa powinna zapewniać ochronę informacjom podawanym przez klientów. Trudno oczekiwać, że ktokolwiek kupi produkt, wypełni formularz kontaktowy, zapisze się na newsletter czy zarejestruje konto w niezabezpieczonej witrynie. Dlatego konieczne zainstaluj protokół sieciowy SSL, który szyfruje dane w sieci i gwarantuje poufność komunikacji między serwerem a użytkownikiem. Witryny niemające certyfikatu SSL Google określa jako niebezpieczne.

Niełatwo stworzyć stronę internetową, którą użytkownicy będą często odwiedzali, spędzali na niej mnóstwo czasu, przeglądali z przyjemnością produkty i je kupowali. Jeśli więc nie uważasz się za specjalistę w kwestii witryn online lub szukasz agencji tworzącej strony internetowe w Lublinie, sprawdź ofertę IBIF: https://www.ibif.pl/oferta/strony-internetowe. Intuicyjna, bezpieczna i wypełniona perswazyjnymi tekstami strona przyciągnie klientów i zatrzyma ich na dłużej niż tylko kilka sekund.

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.