Butik stacjonarny czy online – na jaką sprzedaż ubrań warto postawić?

Nowy biznes w postaci sklepu z odzieżą może być bardzo dobrym pomysłem. Niemniej jednak trzeba zdawać sobie sprawę, że konkurencja jest tutaj duża i trzeba umieć zawalczyć o klienta. Zatem warto zastanowić się na jaką sprzedaż ubrań warto postawić – butik stacjonarny czy online?

Koszty kontra koszty – czyli czy butik online rzeczywiście będzie tańszą opcją od stacjonarnego?

Wiele osób, gdy powstawały pierwsze sklepy internetowe cieszyło się, że w ten sposób mogą uniknąć wielu opłat. Jednak z czasem konkurencja na rynku e-commerce stała się coraz większa, a zatem konieczna stała się inwestycja w reklamę i pozycjonowanie i to często niemała inwestycja. Oczywiście prowadząc butik stacjonarny musisz płacić za wynajem, media, a często także wynajmować dodatkową powierzchnię magazynową, no i oczywiście posiadać kasę fiskalną. Tutaj duże znaczenie ma lokalizacja bowiem koszty prowadzenia takiej działalności mogą być naprawdę różne. W dużych miastach wynajem to kwoty rzędu nawet nie kilku, a czasem kilkunastu tysięcy złotych miesięcznie. Oczywiście to zależne jest także od powierzchni użytkowej lokalu. W takiej sytuacji butik online rzeczywiście będzie sporo tańszy.

Niezależnie od formy sprzedaży najważniejsze jest zaopatrzenie, bo to ładne, modne i wysokiej jakości ubrania przyciągają klientów

Tak naprawdę nie jest tak ważna forma sprzedaży, jak to, co masz w swoim sklepie odzieżowym do zaoferowania. Ubrania powinny być najwyższej jakości. Najbardziej pożądane są oczywiście propozycje markowe. Aby zaproponować swoim klientom najwyższej jakości ubrania, warto nawiązać współpracę z hurtownią outlet. W ten sposób można zyskać markowe rzeczy w bardziej przystępnych cenach. Ciekawą opcją może być zakup odzieży w boxach po kilkanaście lub kilkadziesiąt sztuk. Warto wybrać takiego dostawcę, który współpracuje zarówno z niewielkimi butikami, jak i dużymi sklepami odzieżowymi. Najważniejsze by jakość, cena, a także modne propozycje charakteryzowały ofertę hurtowni outlet. Porównując produkt, który w danym sezonie jest prawdziwym must have, klienci szukają oczywiście najkorzystniejszych cenowo ofert, a jednocześnie chcą mieć pewność, że otrzymują produkt pierwszej jakości.

Zastanów się jakie są trendy na rynku – czy częściej kupuje się online czy stacjonarnie?

Zastanawiając się nad tym czy postawić na sprzedaż stacjonarną czy online, przeanalizuj trendy na rynku. Niewątpliwie w ostatnim czasie, głównie w związku z pandemią, ale nie tylko znacznie większym powodzeniem cieszy się sprzedaż internetowa. Bardzo często wiele sklepów prowadzi też sprzedaż równorzędną w sklepie i w sieci. Jeśli masz taką możliwość to na pewno jest ona warta uwagi. Możesz bowiem swoją ofertę kierować do fashionistek, które lubią przymierzyć rzecz i poczuć ją na swoim ciele, a także tych, którzy do tematu zakupów podchodzą bardzo praktycznie, z myślą, że zawsze mogą coś zwrócić, jeśli nie będzie pasować. Kupowanie online jest niewątpliwie coraz wygodniejsze, a wiele osób czeka aż pojawią się wyprzedaże i kupuje przymierzoną wcześniej w sklepie odzież w sieci. Fakt, że nie można danej rzeczy przymierzyć ze względu na darmowe zwroty też nie jest jakąś przeszkodą, wszak wymiary są bardzo dokładnie podane i zwykle można dobrze dopasować rozmiar. Oczywiście oferując odzież w sieci trzeba zadbać o dobrej jakości zdjęcia. Wtedy nie ma niedomówień, że wydawało się, że sukienka ma inny fason albo materiał nie jest transparentny. Musisz postawić także na ciekawe, a jednocześnie dokładne opisy produktów.

Magazyn – w przypadku butiku online tę kwestię możesz mieć z głowy

Jest jeszcze jeden plus butiku online, a mianowicie możesz nawiązać współpracę na bazie dropshippingu. Oznacza to, że nie musisz zamawiać towaru do magazynu, ale wysyłasz go bezpośrednio z hurtowni odzieżowej, po tym jak klient dokona zakupu. Taka umowa jest korzystna dla hurtowni i dla Ciebie, o ile oczywiście masz dobry system informatyczny, który zapewni sprawną komunikację B2B i B2C.

Zarówno butik online, jak i taki prowadzony zarówno stacjonarnie, jak i online naszym zdaniem będzie dobrym wyborem. W ten sposób otwierasz się na większą ilość klientów i nie ograniczasz się jedynie do tych z danego regionu. Możesz zatem wypłynąć na szersze wody i rozwinąć swoją działalność sprzedażową w sposób, o którym marzyłaś.

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.