Remarketing w Google Ads — Pozyskuj klientów, którzy już byli na twojej stronie, ale nic nie kupili

21

Remarketing w Google Ads to jedna z najciekawszych opcji marketingowych. Pozwala ona dotrzeć do osób, które weszły na naszą stronę internetową, ale nie dokonały z jakiegoś względu zakupu. Możliwość stworzenia listy takich klientów jest bardzo korzystną opcją, którą możemy wykorzystać do remarketingu i przekonać odbiorców odpowiednią reklamą, aby dokończyli zakupy i sfinalizowali transakcje w naszym sklepie. Remarketing nie jest często i szeroko wykorzystywany co jest dużym błędem. W większości przypadków klientów, którzy byli już na naszej stronie internetowej, znacznie łatwiej jest nakłonić do dokonania zakupów niż osoby, które odwiedzają witrynę po raz pierwszy. Czym zatem jest remarketing? Jak działa on w praktyce? Jakie są korzyści remarketingu Google ? Odpowiedzi na te pytania, przydatne porady i cenne wskazówki udzielamy poniżej.

Czym jest remarketing w Google Ads?

Remarketing w Google Ads to możliwość kierowania reklamy do osób, które odwiedziły już naszą witrynę, ale z jakichś względów nie dokonały zakupu. Google daje możliwość włączenia opcji na naszej stronie internetowej, która będzie zbierała informacje o takich osobach i tworzyła specjalne listy użytkowników niefinalizujących zakupów. Po stworzeniu takiej listy mamy możliwość wykorzystania jej w standardowym systemie reklam Google Ads i skierowania reklamy wtórnej tylko do osób, które odwiedziły już naszą witrynę. Google standardowo tworzy listy w kilku kategoriach np. osoby, które włożyły produkt do koszyka i nie sfinalizowały transakcji, czy osoby przeglądające dany dział w sklepie. Oprócz standardowych list możemy stworzyć swoje pod różnym kątem. Remarketing daje zatem możliwość zapisywania i kategoryzowania osób, które były na naszej stronie, ale nie pozostawiły na niej pieniędzy. Sam proces nie jest trudny do wykonania i poradzi sobie z tym zadaniem każda osoba — nawet ta która nie zna się na nowoczesnych technologiach. Remarketing doskonale opisuje samouczek Google oraz szczegółowe instrukcje. Wykonanie remarketingu nie wymaga opłacania dodatkowych środków a jedynie wybrane w systemie reklamowym Google Ads konkretnej listy użytkowników. Remarketing możemy przeprowadzać lokalnie, globalnie oraz używać wszystkich parametrów reklamy — tak jakbyśmy uruchamiali typową reklamę w Google Ads.

Zobacz również:  Marketing szeptany oraz link building — wykorzystaj wpisy w sieci do pozycjonowania i reklamy

Jak działa remarketing w praktyce?

Działanie remarketingu w praktyce jest proste i przejrzyste. Jeśli posiadamy konto w Google Ads i reklamujemy się tym sposobem, możemy uruchomić opcje remarketingu i tworzyć listy użytkowników, którzy byli na naszej stronie, ale nie dokonali zakupu. Pierwszym krokiem jest pobranie z systemu kodu html. Jest on krótki a umieścić go trzeba na naszej stronie internetowej. Z jego implementacją nie powinno być problemu. Dodać możemy go zarówno jeśli posiadamy stronę stworzoną w kreatorze lub samodzielnie jako plik html. Gdy kod znajdzie się na naszej stornie, zacznie dostarczać danych do systemu Google Ads. Po pewnym czasie gdy lista zacznie uzupełniać się takimi osobami, będziemy mogli rozpocząć kierowanie reklam do takich użytkowników. W tym celu należy stworzyć typową kampanię reklamową a jedynie wybrać grupę odbiorców np. osób które miały produkty w koszyku, ale nie zapłaciły za niego. Osobom takim reklama zostanie wyświetlona, gdy będą korzystali wyszukiwarki Google lub będą przebywali na stronach partnerów google. Reklama taka może być reklamą tekstową czy video np. na serwisie YouTube.

Korzyści Remarketingu w Google Ads?

Korzyści, jakie płyną z remarketingu, jest wiele i warto z nich korzystać. Pierwsza z nich to możliwość dotarcia do osób, które odwiedziły naszą witrynę, ale nie dokonały zakupu. Pozyskanie listy takich kontaktów jest bardzo korzystne. W niektórych przypadkach znacznie prościej jest przekonać odpowiednią reklamą osobę taką, aby powróciła na nasz serwis i dokonała zakupu niż pozyskanie klienta podczas pierwotnej kampanii reklamowej, który nie zna naszej strony i wchodzi na nią po raz pierwszy. Remarketing to również możliwość zachowania list z konkretnymi użytkownikami na późniejszy czas. Regularne przypominanie im o naszym sklepie np. co kilka miesięcy może pomóc zbudować relacje z marką i zapaść w pamięci takich osób. Z pewnością, jeśli w dalszym okresie będą chcieli zakupić jakiś produkt, skorzystają z naszej oferty, a nie innych sklepów internetowych. Listy takie i sam remarketing możemy wykorzystać, jeśli będziemy przeprowadzali większe akcje np. luksusowych produktów czy usług premium. Bez problemu możemy wtedy wykorzystać listę osób, które przegrały najdroższe produkty w naszym sklepie i to właśnie im zaproponować promocje. Oprócz efektywności remarketingu jest on także skuteczny. Mniejszym nakładem finansowych przeprowadzając wtórną kampanię reklamową, możemy pozyskać wielu klientów, którzy byli niezdecydowani, a my przypomnieliśmy im o ciekawej zastawie czy wycieczce. Remarketing Google Ads możemy również uruchomić samodzielnie bez korzystania z pomocy agencji czy wydawania dużych sum pieniędzy.

Zobacz również:  Mity i fakty dotyczące hostingu w chmurze

Jak wykonywać remarketing?

Sposobów przeprowadzania remarketingu jest tyle, ilu reklamodawców i właścicieli sklepów. Istnieje Jednak kilka ciekawych strategii. Pierwsza z nich to wyemitowanie reklamy osobom, które włożyły produkty do koszyka, ale ich nie kupiły. Reklama z obniżką ceny czy specjalną promocją, którą zobaczą na te produkty, może być impulsem, który spowoduje powrót i dokonanie płatności. Specjalną kampanię możemy przeprowadzić również dla osób, które interesowały się drogimi, tanimi lub konkretnymi produktami w naszym sklepie. Dostarczenie im podobnych produktów w reklamie da bardzo dobre efekty i będzie skuteczniejsze niż typowa reklama dla osób, które nigdy nie odwiedziły naszej witryny i nie wiemy, czym się interesują. Bardzo ciekawym pomysłem jest okazjonalne wykorzystywanie list remarketingowych. Jeśli dana osoba ogląda produkty w kategorii “mama” czy “dziecko” możemy w okresie dnia dziecka czy dnia matki zacząć emitować im takie reklamy. Osoba, która pamięta, że kiedyś odwiedziła nasz sklep, z dużo większym prawdopodobieństwem kupi taki produkt u nas, aniżeli w innym sklepie internetowym.

Remarketing w Google Ads — Pozyskuj klientów, którzy już byli na twojej stronie, ale nic nie kupili
4.5 (90%) 2 głos[ów]