Napełnianie aerozoli przy marce własnej artykułów chemii motoryzacyjnej

Funkcjonalne i prawidłowo działające opakowanie aerozolowe jest nieodłącznym elementem produktu z dziedziny chemii motoryzacyjnej zarówno sprzedawanego pod marką rozpoznawalną, jak i marką własną. Podpowiadamy, dlaczego napełnianie aerozoli jest niezwykle istotnym etapem produkcji tego typu artykułów i jakie mogą być konsekwencje zlekceważenia tego procesu.

Rola aerozolu w chemii motoryzacyjnej

Opakowanie aerozolowe jest pełnoprawnym elementem całego produktu z zakresu chemii motoryzacyjnej. Oczywiście nie jest ono stosowane w przypadku wszystkich środków, jednak zdecydowana większość preparatów aplikowana jest właśnie przy użyciu tego rodzaju opakowania. Dlaczego?

Aerozol w łatwy sposób pozwala na aplikację medium równomiernie na całej powierzchni, która jest poddawana konserwacji, a także w odpowiedniej ilości i pod pełną kontrolą. Istotną funkcją aerozolu jest też nadanie odpowiedniej formy medium. Wybrane mogą np. rozpylać środek chemiczny lub spieniać go. To wszystko oznacza, że bez prawidłowo działającego aerozolu produkt jest de facto wybrakowany, a klient, który z niego korzysta ma prawo czuć się rozczarowany, w związku z czym przy wyborze następnego produktu prawdopodobnie skorzysta z oferty konkurencyjnego producenta. Dlatego też napełnianie aerozoli jest niezwykle istotnym etapem produkcji środków chemicznych z zakresu chemii motoryzacyjnej i powinno być dobrze przemyślane z uwzględnieniem wielu zmiennych.

Jakie rodzaje aerozoli można zastosować przy produkcji chemii motoryzacyjnej private label?

W czasie prac nad recepturą i właściwościami medium należy wziąć pod uwagę, jaki rodzaj aerozolu będzie dla niego odpowiedni. W branży chemii motoryzacyjnej powszechnie wykorzystywane są dwa rodzaje aerozoli, tj. aerozole klasyczne oraz nowocześniejsze rozwiązanie, czyli aerozole typu Bag-On-Valve (BOV). Czym się różnią?

  • Klasyczny aerozol – w tym rozwiązaniu wykorzystuje się zawiesinę cząstek stałych, która zamknięta jest w środowisku gazowym. Jest to opcja tania w produkcji, jednak wymaga opracowania takiej receptury medium, która pozwoli zachować jego właściwości po zmieszaniu się z gazem pędnym.
  • Aerozole BOV – jest to nowocześniejsza technologia, która polega na umieszczeniu w puszce worka z zaworem, w którym znajduje się czyste medium. Gazem pędnym jest natomiast wypełniające przestrzeń pomiędzy workiem a puszką sprężone powietrze.

Aerozol BOV jest rozwiązaniem nowocześniejszym i daje niesie ze sobą wiele korzyści zarówno dla użytkownika produktu, jak też producenta. Pozwala zastosować czyste, niezmieszane medium i jest bezpieczniejszy w produkcji, użytkowaniu i przechowywaniu ze względu na brak zastosowania gazów palnych. Ponadto pozwala wykorzystać ponad 99% zawartości medium, dozować pod dowolnym kątem, a także pod jednakowym ciśnieniem od otwarcia produktu aż do jego całkowitego wyczerpania.

Który aerozol jest lepszy?

Zalety aerozoli BOV nie znaczą, że jest to rozwiązanie lepsze w każdym wypadku. Wszystko zależy od rodzaju i specyfiki medium i wybór właściwego rodzaju opakowania aerozolowego powinien być skonsultowany ze specjalistami w czasie opracowywania receptury i ustalania wszystkich cech produktu.

Nabijanie aerozoli BOV oraz tradycyjnych należy do usług firmy https://ondo.eu/, z którą stworzysz produkty marki własnej z dziedziny chemii motoryzacyjnej, technicznej oraz kosmetyków samochodowych.

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.