Wsparcie sprzedaży – na czym polega?

Wsparcie sprzedaży to działania sprzedażowe, które nakierowane są na zwiększenie firmowych zysków. Działając w oparciu o zróżnicowane techniki sprzedażowe i promocyjne zdobywa zaufanie klientów, zachęcając konsumentów do zakupu określonego produktu. W przypadku przedstawicieli handlowych stosuje się system motywacyjny mobilizujący do bardziej efektywnej pracy.

Działania dla wsparcia sprzedaży

Działania wspierające sprzedaż są niezwykle szerokim pojęciem. Osoba zajmująca się wsparciem sprzedaży odpowiada za działania sprzyjające sprzedaży i  posprzedaży, gwarantując także zaawansowane wsparcie merytoryczne. To na jej barkach spoczywa wiele obowiązków takich jak:

  • przygotowywanie analiz sytuacji na rynku marketingowym
  • ocena i analiza efektywności akcji promocyjnych
  • wdrażanie standardów merchandisingowych
  • zapewnianie prawidłowego funkcjonowania systemu logistycznego
  • dbanie o sprawny przepływ informacji marketingowo – sprzedażowej
  • organizacja i planowanie akcji promocyjnych
  • nawiązywanie i utrzymywanie pozytywnych relacji z klientami

Utrzymywanie pozytywnych relacji kluczem do sukcesu

Kluczem dla osiągnięcia wysokich wyników sprzedażowych jest budowanie pozytywnych relacji z klientem. To właśnie potrzeby klienta są najważniejsze, gdyż w sytuacjach budujących zaufanie zwiększy się ilość zamawianych produktów i usług. Profesjonalne doradztwo sprzedażowe znajdziesz na https://oexcursor.pl/. Klient dla specjalisty ds wsparcia sprzedaży powinien być partnerem, którego zadowolenie jest wyznacznikiem korzyści płynących dla firmy. O pozytywne relacje warto walczyć głównie z trzech powodów:

  1. Bardziej opłacalne dla firmy jest utrzymywanie obecnych klientów niż pozyskiwanie nowych
  2. Dostępna na rynku konkurencja, może z łatwością „przejąć” nieusatysfakcjonowanego klienta
  3. Informacje i parametry produktów są ogólnodostępne, dlatego klient może szukać w sieci bardziej opłacalnych rozwiązań

Specjalista ds wsparcia sprzedaży – jakim wymaganiom powinien sprostać?

Specjalista ds sprzedaży odpowiada za zarządzanie obiegiem informacji i dokumentów, współpracuje z terenowymi handlowcami, a także bierze czynny udział w kształtowaniu polityki sprzedażowej firmy. Jakim zatem wymaganiom powinien sprostać? Otóż, powinien mieć wykształcenie wyższe kierunkowe. Dopuszcza się również osoby kończące studia zaoczne ze znajomością języka angielskiego w stopniu komunikatywnym, wiedzą w kwestii systemów informatycznych i zagadnień marketingowych.

Wysoka odporność na stres, komunikatywność, umiejętność analitycznej i obiektywnej oceny sytuacji oraz dyspozycyjność to dodatkowe cechy jakimi powinien się wyróżniać przyszły specjalista dc wsparcia sprzedaży.

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.