Reklamy tekstowe – jak je dobrze ustawić?

Korzystanie z internetu w poszukiwaniu usług lub produktów, to obecnie norma. Wystarczy krótka wizyta na stronie wyszukiwania Google, by szybko znaleźć potrzebną rzecz. Konkurencja wśród sklepów online jest tak duża, iż przedsiębiorcy muszą wiedzieć, jak skutecznie walczyć o uwagę klienta. Mimo rozwoju nowoczesnych form reklamowych w postaci grafik, video i animacji, tradycyjne tekstowe treści nic nie tracą ze swojej wartości!

To właśnie one są nieodłącznym elementem każdej kampanii w Google Ads. Dobrze przygotowane potrafią skutecznie sprzedawać, zainteresować klienta danymi produktami lub usługami. Żeby jednak tak było, musimy wiedzieć, jak wygląda dobrze zaprojektowana reklama tekstowa.

Podstawą jest nagłówek

Każdy, kto pisze zawodowo, wie, jak ważny jest początek tekstu. Nie inaczej jest w przypadku tworzenia reklam tekstowych. Najważniejsze, aby przyciągnął uwagę, co dobrze rokuje. W przeciwnym wypadku – jeśli klient się nim nie zainteresuje, istnieje bardzo mała szansa, że odwiedzi naszą stronę. Dobry nagłówek jest ciekawy i intrygujący, w tym celu stosujmy się do następujących wskazówek.

Warto na początku nagłówka umieścić słowo kluczowe i dodać nazwę marki, jeśli reklamujemy swoje produkty. Dobrze jest stosować cyfry. Bardzo dobrą praktyką jest tworzenie urozmaiconych przekazów reklamowych dla różnych grup docelowych.

Reklama tekstowa i strona docelowa

Pamiętaj, że reklama tekstowa “nie zrobi roboty”, jak nie będzie zgodna ze stroną docelową, na jaką prowadzi. Jak klient trafi na stronę niezwiązaną z nagłówkiem, mocno zrazi się do naszej firmy. Niedopasowane treści to więc nie tylko zawód dla użytkownika, ale i niski wynik jakości reklamy, co zwiększa średni koszt kliknięcia. Jak widzimy, same wady. Aby tego uniknąć, zwracajmy uwagę na odpowiednio dopasowane słowa kluczowe, precyzję (używajmy identycznych fraz, jakie przyjęliśmy za słowa kluczowe), zawsze też wstawiajmy jasne i czytelne wezwanie do działania, aby zachęcić klienta na przykład do kupna danego produktu.

A może rozszerzenia?

Dobrze też korzystać z rozszerzeń, jakie zapewniają reklamy tekstowe. Stanowią one idealny sposób na zwiększenie zainteresowania naszym asortymentem. Pozwalają na dodanie większej ilości informacji, które będą dla klienta bardzo cenne. Do wyboru jest wiele rozszerzeń: objaśnień, podstrony, informacji w witrynie, lokalizacji, połączenia, aplikacji, cen czy promocji. Nie z każdego trzeba korzystać, po prostu dobierzmy je pod kątem potrzeb.

Zdecydowanie zachęcamy do korzystania z reklam tekstowych, mimo dostępu nowocześniejszych, bardziej efektownych form reklam wizualnych.

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.