Jak utworzyć grupę na Facebooku? Poradnik dla początkujących

Facebook jest największym na świecie portalem społecznościowym. Obecnie, funkcjonują na nim niemal trzy miliardy kont. Ta ogromna platforma umożliwia internautom komunikowanie się z ludźmi mieszkającymi na całym świecie. Swoje strony na Facebooku mają także tysiące punktów usługowych oraz przedsiębiorstwa działające wyłącznie w internecie. Dzięki temu, wspomniany portal odpowiada dziś za zarządzanie ogromną częścią kontaktów towarzyskich i biznesowych, które są nawiązywane w dowolnym zakątku naszej planety.

Łatwość nawiązywania kontaktu z nieograniczoną liczbą internautów

Jeśli zależy nam na rozpoczęciu działalności w internecie i chcemy nawiązać kontakt z większą grupą internautów, powinniśmy rozważyć założenie grupy na Facebooku. Dzięki niej, na jednym profilu możemy zgromadzić nieograniczoną liczbę ludzi. Oczywiście, zupełnie za darmo! Nie ma znaczenia czy chcemy znaleźć potencjalnych nabywców naszych usług, czy po prostu myślimy o założeniu grupy dyskusyjnej bądź bloga osobistego. Obsługa Facebooka jest bardzo prosta i założenie grupy trwa zaledwie kilka minut. Poradzi sobie z tym nawet początkujący użytkownik wymienionej platformy. Osoby prowadzące swoją działalność na terenie Podhala, które jednak nie czują się na siłach, by w pełni korzystać z dobrodziejstw Facebooka, powinny skorzystać z pomocy, jaką oferuje agencja reklamowa z Nowego Targu.

Jak założyć grupę na Facebooku i co na niej zamieścić?

Kiedy zalogujemy się na nasz facebookowy profil, zwróćmy uwagę na lewą stronę ekranu. Znajdują się tam zakładki pozwalające na zarządzanie naszą działalnością w internecie. Jedna z opcji dostępnych na panelu nosi nazwę „Grupy”. Po wejściu w nią, możemy zobaczyć grupy, do których już należymy, jak i te proponowane przez sam portal. Sam pasek po lewej stronie ekranu zmienia się. Teraz widnieje na nim opcja „Utwórz nową grupę”. Po kliknięciu odnośnika, jesteśmy kierowani przez platformę w bardzo intuicyjny sposób. Możemy wybrać nazwę grupy, profil jej działalności, dostęp dla innych internautów, zdjęcie profilowe oraz w tle, a także wpisać informacje przydatne w identyfikacji samego profilu, jak i podmiotu, który nim zarządza. Jeśli zakładamy grupę promującą np. sklep, warto wpisać tam takie dane jak:

  • adres
  • kontaktowy numer telefonu
  • adres poczty elektronicznej
  • krótki opis działalności
  • godziny otwarcia.

Na grupie możemy publikować także przeróżne materiały i posty, w których można zawrzeć takie dodatki i informacje jak:

  • ankiety
  • konkursy
  • zdjęcia
  • filmy
  • grafiki dot. promocji, ofert i wydarzeń
  • wpisy okolicznościowe.

Dzięki dodawaniu rozmaitych treści, nasza grupa będzie stale przykuwać uwagę jej członków. Aktywne profile są także chętniej odwiedzane przez nowych internautów i świadczą o naszym zaangażowaniu w prowadzenie biznesu.

Prosty sposób na dotarcie do szerokiego grona potencjalnych klientów

Po powiadomieniu znajomych o założeniu grupy, czekamy, aż pocztą pantoflową zostanie powiadomione podstawowe grono zainteresowanych osób. Jeżeli prowadzimy punkt stacjonarny (np. sklep, warsztat czy salon fryzjerski), warto poinformować klientów o rozpoczęciu działalności w sieci. Ludzie zaczną przekazywać sobie dalej wiadomość o naszej grupie, na której interesanci mogą zadawać nam pytania, wystawiać opinie, zaś my mamy szansę na wstawianie materiałów promocyjnych i zamieszczania ważnych ogłoszeń. Każdy, kto wpisze w przeglądarkę internetową frazę związaną z naszą działalnością, stanie przed możliwością zapoznania się z naszą ofertą. Jest to szybki, darmowy i nowoczesny sposób komunikacji z ogromną rzeszą osób!

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.