Czym handlować w Internecie?

Otwarcie własnego sklepu internetowego bądź wykorzystanie znanych marketplace’ów do prowadzenia sprzedaży to doskonały pomysł na biznes. Cechuje się on niemal nieograniczonym potencjałem rozwojowym i obejmuje wszelkie możliwe branże. Wybór jest tak duży, że decyzja dotycząca tego, czym handlować w sieci, może okazać się skomplikowana. Jeśli szukasz praktycznych wskazówek na ten temat, koniecznie przeczytaj nasz artykuł!

Co w Internecie sprzedaje się najlepiej?

Szukając odpowiedzi na pytanie, czym handlować w Internecie, warto zacząć od corocznych raportów Gemius analizujących e-commerce w Polsce. Poznasz dzięki nim kategorie produktów, które są najczęściej zamawiane w sieci. W skali roku największa liczba internautów kupuje online:

  • odzież i akcesoria,
  • obuwie,
  • kosmetyki bądź perfumy,
  • książki i multimedia,
  • bilety do kina czy teatru.

Zakupy w powyższych kategoriach deklaruje ponad połowa ankietowanych. Na kolejnych miejscach znajdują się:

  • urządzenia RTV i AGD,
  • produkty farmaceutyczne,
  • odzież sportowa,
  • artykuły dziecięce i zabawki,
  • smartfony
  • i akcesoria GSM.

Już te dane gwarantują Ci znakomitą orientację w rynku e-commerce. Jeśli interesują Cię jednak bardziej szczegółowe informacje, zawsze możesz sięgnąć po dostępne w sieci narzędzia analityczne. Google Trends podpowie Ci na przykład, jakich produktów i kiedy szukają użytkownicy. Dzięki TradeWatch zyskasz z kolei dostęp do archiwalnych danych dotyczących sprzedaży na Allegro.

Ciekawe wnioski na temat sprzedaży w sieci możesz też wyciągnąć z ofert hurtowni dropshippingowych. Wystarczy, że przejrzysz ich asortymenty, a dowiesz się, na jakie towary najczęściej decydują się przedsiębiorcy, którzy dopiero wchodzą na rynek. Wybierają oni dropshipping, ponieważ model ten pozwala im uniknąć kosztów związanych z logistyką sklepu. Jeśli interesuje Cię takie rozwiązanie, zarejestruj się na dobrej platformie SaaS (np. Sky-Shop) i po utworzeniu własnej strony internetowej zintegruj ją z wybranymi hurtowniami. Produkty zostaną automatycznie pobrane do Twojej bazy, dzięki czemu zaczniesz prowadzić sprzedaż w mgnieniu oka!

Czego nie można sprzedawać w Internecie?

Zastanawiając się nad tym, czym handlować w Internecie, należy też zrozumieć, czego w sieci sprzedawać nie wolno. Polskie prawo zabrania między innymi uwzględniania w ofertach:

  • Alkoholu – ponieważ przez Internet nie da się zweryfikować ani wieku, ani stanu trzeźwości klienta.
  • Leków– które mogą sprzedawać wyłącznie apteki prowadzące także działalność stacjonarną.
  • Produktów pochodzenia ludzkiego– takich jak mleko zastępcze czy włosy.
  • Prac dyplomowych
  • Baz danych i kont mailowych
  • Broni

Czym handlować w Internecie? Produkty niszowe

Znalezienie własnej niszy znacząco zwiększa Twoje szanse na wybicie się na rynku. Przekłada się zarazem na możliwość nakładania wyższych marż. Warto więc obserwować rynek, identyfikować potrzeby konsumenckie i próbować na nie odpowiadać. Musisz mieć jednak świadomość, że sprzedaż niszowych produktów niesie ze sobą pewne ryzyko. Jeśli nie uda Ci się zdobyć wystarczająco dużego zainteresowania w wybranej grupie, osiągniesz efekt odwrotny do zamierzonego.

W pierwszej kolejności przeprowadź więc szczegółową analizę grupy docelowej. Pozwoli Ci ona dokładnie określić zachowania i oczekiwania Twoich przyszłych klientów. Dowiesz się też, na jaki zasięg możesz liczyć i jakie działania marketingowe zapewnią Ci najlepsze rezultaty. Przede wszystkim zaś zyskasz możliwość dostosowania swoich produktów do potrzeb konsumentów.

Jak znaleźć dla siebie niszę na rynku? Najbardziej sprawdzonym sposobem wydaje się sprzedaż rękodzieła. W ten sposób gwarantujesz sobie asortyment, jakiego konsumentom nie zaoferuje nikt inny. Jeśli nie uważasz się za osobę manualnie uzdolnioną, nic straconego! Niszę zapewnią Ci bowiem nie tylko ręcznie robione dekoracje, biżuteria czy meble, ale także autorskie utwory, takie jak e-booki, grafiki, zdjęcia, filmy czy piosenki. Inny ciekawy pomysł to na przykład sprzedaż koszulek z oryginalnymi nadrukami.

Czym handlować w Internecie? Garść inspiracji

Wiedząc, jakie produkty sprzedają się najlepiej w sieci i jak szukać własnej niszy, z łatwością skompletujesz atrakcyjny dla klientów asortyment. Jeżeli jednak wciąż nie masz ciekawego pomysłu, możesz skorzystać z naszej listy inspiracji, którą prezentujemy poniżej:

  • Ekologiczne akcesoria gastronomiczne–moda na politykę zero waste przybiera na sile, co oznacza rosnącą liczbę przedsiębiorców zainteresowanych produktami ekologicznymi. Szczególnie dobrze widoczne jest to w branży gastronomicznej, która generuje popyt nabiodegradowalneopakowania, papierowe i bambusowe słomki, drewniane sztućce czy butelki wielorazowego użytku.
  • Kosmetyki do włosów i brody–barberzyprzeżywają obecnie prawdziwe oblężenie swoich salonów i choć zajmują się również stacjonarną sprzedażą kosmetyków, to wielu konsumentów szuka tego typu produktów także w sieci. Możesz więc zaoferować im na przykład olejki do brody, pasty do włosów czy specjalistyczne szczotki oraz brzytwy.
  • Akcesoria do domowego biura– wskutek pandemii koronawirusa wielu pracowników i przedsiębiorców przyzwyczaiło się do pracy zdalnej. Wraz z pojawieniem się tego trendu wzrósł popyt na akcesoria dedykowane home office, takie jak mikrofony i kamery internetowe, a nawet statywy, lampy LED czy softboxy
  • .Zdrowa żywność– świadomość żywieniowa wciąż wzrasta, wskutek czego coraz więcej osób zaczyna stosować spersonalizowane diety obejmujące produkty wegańskie, wegetariańskie i BIO. Popularne sklepy i dyskonty zdają się wciąż nie nadążać za tym trendem, więc konsumenci szukają zdrowej żywności w Internecie.
  • Zabawki edukacyjne– artykuły dziecięce cieszą się ogromną popularnością w sieci, a w okresach Bożego Narodzenia czy dnia dziecka ich sprzedaż dodatkowo wzrasta. Rodzice i opiekunowie mają jednak coraz większe oczekiwania względem zabawek dla swoich pociech, toteż szukają produktów o walorach edukacyjnych. Spróbuj więc zaoferować im asortyment, jakiego nie znajdą w znanych
  • sieciówkach
  • Pojazdy elektryczne– w obliczu coraz bardziej zakorkowanych ulic, zanieczyszczenia powietrza i rosnących cen paliwa, rośnie popularność pojazdów elektrycznych. Mowa nie tylko o samochodach, ale także o rowerach czy hulajnogach, pozwalających na szybki i wygodny transport w obszarze miasta.
  • Akcesoria GSM–smartfony stały się nie tylko naszymi nieodłącznymi gadżetami, ale także wizytówkami, które mogą wiele o nas powiedzieć. Właśnie dlatego jedną z najpopularniejszych w sieci kategorii produktów są etui i pokrowce na urządzenia mobilne. Im szersze możliwości ich personalizacji, tym większa szansa na zainteresowanie ze strony klientów.

Czym handlować w Internecie? Podsumowanie

Przykłady ciekawych pomysłów na handel w sieci można mnożyć bez końca. Szukając idealnego rozwiązania dla siebie, kieruj się nie tylko popularnością danej kategorii, ale przede wszystkim własnymi zainteresowaniami i kompetencjami. Poruszając się w zakresie tematyki, na której się znasz, zawsze będziesz czuć się pewniej. To z kolei pozwoli Ci podejmować trafniejsze decyzje i szybciej rozwijać swój biznes. Więcej informacji na temat handlu w internecie, znajdziesz pod adresem:  https://blog.sky-shop.pl/24-pomysly-na-sklep-internetowy/  

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.