Personalizacja opakowań produktów jako ważny element marketingu i promocji

Personalizacja opakowań produktów to ogromna siła marketingowa, która ma spore znaczenie w kontekście sprzedaży. W ostatnim czasie tworzenie ciekawych opakowań i etykiet staje się bardzo wyraźnym zjawiskiem. Można dostrzec je chociażby na sklepowych półkach.

Na czym polega personalizacja opakowań?

Opakowania produktów spożywczych, kosmetycznych, a także farmaceutycznych odgrywają istotną rolę w procesie zakupowym. Firmy marketingowe zdają sobie z tego sprawę i koncentrują się na tym, aby stworzyć najwyższej jakości opakowania i etykiety. Jednym z widocznych trendów jest personalizacja, która polega na tworzeniu etykiet odwołujących się do samego użytkownika lub jego doświadczeń. Dobrym przykładem są działania marki Nutella, która niejednokrotnie udowodniła, że rozumie siłę personalizacji. Firma tworzy ciekawe etykiety na swoich produktach i zamieszcza na nich cytaty z piosenek, hasła zachęcające do działania, a także pozwala kupującym na tworzenie własnych etykietek. Takich akcji było już kilka – po zakupie nutelli wystarczyło przesłać swoją propozycję przez Internet, a pocztą przychodziła gotowa etykieta samoprzylepna. Personalizacja opakowań podoba się wielu grupom osób, nie tylko dzieciom czy nastolatkom, lecz także osobom dorosłym. Innym ciekawym przykładem są działania marki Lay’s, które pozwoliły kupującym na stworzenie opakowania z… własnym zdjęciem. Podobnie postępuje Coca-Cola, która tworzy ciekawe hasła na swoich butelkach i puszkach. W ten sposób opakowanie od razu przyciąga wzrok i sprawia, że kupujący chętniej wybierają właśnie ten konkretny produkt. Niektórzy zachowują samodzielnie stworzone opakowania lub etykiety na pamiątkę. Limitowane wersje produktów najczęściej pojawiają się w związku ze specjalnymi okazjami, takimi jak święta Bożego Narodzenia, walentynki albo ważne wydarzenia sportowe.

Jak stworzyć dobre opakowanie i etykietę?

Dotychczasowe badania wykazały, że opakowanie i etykieta to nawet połowa sukcesu danej marki. W tym kontekście można stwierdzić, że tworzenie opakowań w sposób wizjonerski jest szczególnie ważne. W końcu wciąż zdecydowana większość osób dokonuje zakupów spożywczych w sklepach stacjonarnych i zwraca uwagę właśnie na to, jak prezentuje się dany produkt na półce. Podstawową sprawą w kontekście projektowania opakowań i etykiet jest współpraca z dobrym zespołem kreatywnym, czyli grafikiem i copywriterem. W ten sposób można stworzyć coś wyjątkowego. Bardzo duże znaczenie ma również skontaktowanie się z drukarnią, która specjalizuje się w opakowaniach produktów i etykietach. To właśnie specjaliści w drukarni mogą coś doradzić, pokazać dobry wykrojnik etykiet, a także pomóc w podjęciu odpowiedniej decyzji dotyczącej tego, co ma znaleźć się na opakowaniu oraz w jaki sposób przyciągnąć wzrok klienta.

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.