Strona internetowa Twojej firmy – co jest najważniejsze dla klienta?

Współcześnie niemal każda firma posiada swoją stronę internetową. Jej brak utrudnia lub wręcz uniemożliwia kontakt z potencjalnymi klientami i kontrahentami oraz prezentację swojej oferty. Jednak tworząc stronę internetową, warto skupić się na kilku aspektach, które sprawią, że będzie ona czytelna, intuicyjna i przyjazna użytkownikom. Jak to zrobić?

Sprzedaż produktów oraz oferowanie swoich usług przez internet coraz częściej jest podstawą prowadzenia firmy. Jednak źle wykonana strona może zniechęcić potencjalnych odbiorców do ewentualnego zakupu. O czym trzeba pamiętać i na jakie kwestie najczęściej zwracają uwagę internetowi konsumenci?

Szybkość ładowania i płynne działanie strony

Dla uzyskania zadowolenia użytkowników absolutnie niezbędne jest zadbanie o kwestie techniczne związane z funkcjonowaniem Twojej strony internetowej. Wśród różnych rodzajów usług warto zwrócić szczególną uwagę na serwery wirtualne. To rozwiązanie ułatwia prowadzenie firmowej strony – usługi takie jak domeny, hosting i poczta  świadczy wówczas jeden dostawca, co ułatwia ich bieżącą obsługę i kontakt z pomocą techniczną. Taką ofertę ma np. progreso.pl. Progreso zapewnia także bezpieczeństwo danych – zarówno firmowych, jak i użytkowników. Pozwala na darmowe wygenerowanie certyfikatu SSL, który potwierdza wiarygodność dla klientów. Dodatkowo usługodawca zapewnia przechowywanie przez 7 dni kopii danych, które w razie omyłkowego usunięcia przez osoby zarządzające stroną można przywrócić. Kwestie związane z płynnym działaniem strony oraz jej bezpieczeństwem są dla potencjalnych odbiorców najważniejsze.

Czytelność strony

Kolejnym aspektem, który ma duże znaczenie dla kupujących w internecie, jest przejrzyste prezentowanie informacji. Wszystkie elementy graficzne strony internetowej, takie jak np. czcionki, zdjęcia oraz logo muszą mieć odpowiednią wielkość i rozdzielczość. Wszelkie informacje najlepiej prezentować w sposób czytelny, warto wykorzystać nie tylko tekst, ale także znaki graficzne.

Intuicyjna nawigacja

Większość klientów ceni sobie swój czas, dlatego poza sprawnym działaniem strony, istotna jest też możliwość szybkiego znalezienia interesujących treści, usług czy towarów. Warto dobrze przemyśleć i zaplanować wygląd strony głównej oraz poszczególnych odnośników. Bardzo ważny jest także podział na kategorie. Osoba tworząca stronę musi zastanowić się, czego najczęściej poszukiwać będą klienci i zadbać o odpowiednie wyeksponowanie oferty. Duże ułatwienie zakupów, szczególnie jeśli asortyment jest szeroki, stanowi możliwość dodania filtrów dotyczących dokładnych cech produktów. Warto zadbać, aby były one szczegółowe i pozwalały szybko znaleźć konkretny produkt.

Pomoc i obsługa klienta

Na stronie firmowej niezbędne jest umieszczenie danych kontaktowych. Powinny się one znaleźć w widocznym miejscu, aby potencjalny klient nie musiał ich długo szukać. Warto ten kontakt klientowi ułatwić np. wstawiając na stronę odnośnik pozwalający na natychmiastowe, bezpośrednie wysłanie wiadomości.

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.